יצירת תכשיטים – סוגי חומרים ומתכות ליצירת תכשיט

עגילים מעוצבים בזהב ושחור

יצירת תכשיטים היא חוויה מהנה המשחררת את הצד היצירתי שיש בכולנו ומאפשרת לנו לעצב בעצמנו תכשיט חלומי. סדנת תכשיטים מתאימה מאוד לאירוע מיוחד או כפעילות מגבשת בין אם לאירוע בת מצווה, ארגונים, חברות או ימי הולדת. במסגרת הסדנה לומדים כיצד לתכנן ולאפיין את התכשיט לפי הגוונים והצורניות המבוקשת.
לחומרים מהם עשויים התכשיטים שנעצב יש חשיבות רבה בהשגת עמידות גבוהה והשפעה על התוצאה הסופית ומראה התכשיט.
מאילו חומרים תוכלו להכין תכשיטים במו ידיכם? לפניכם הכרות עם החומרים הבולטים בזירת התכשיטים, מהם המאפיינים שלהם ועל מה לשים דגש בבחירת כל חומר והשילובים בין חומרים.

חיבור בין תכשיטי זהב לחרוזים

תכשיטי זהב נחשבים לפייבוריטים במיוחד ובצדק. הזהב מביא עמו תכונות מצוינות שהופכות כל תכשיט לנכס. זוהי המתכת היקרה ביותר בעולם המצטיינת בעמידות בפני פגעי הזמן, מזג אוויר קיצוני חום וקור, לכלוך וכימיקלים. חומר שמתאים גם לבעלי עור רגיש. חשוב לשים לב להבדלים בין תכשיטים מזהב איכותיים אמיתיים ובין תכשיטים מצופים זהב וכן להבין שמידת הקרט משפיעה על שווי ועמידות התכשיט וככל שיש לו יותר קרט כך הוא יותר איכותי. כמובן שגם אם הציפוי של התכשיט הינו זהב 24 קרא הוא איכותי רק שחשוב לשמור עליו יותר כמו למשל, במגע עם מים והסרתו לפני רחצה במקלחת או בים ובבריכה. פעמים רבות נשתמש בשרשרת בציפוי זהב כבסיס להכנת תכשיטי חרוזים וכן חרוזים מעוצבים בציפוי זהב.
מתכות שונות שניתן למצוא בעיצוב תכשיטים הם כסף סטרלינג שגם הוא נחשב לחומר עמיד ואיכותי.

מאקריל ועד קריסטל – חומרים של חרוזים

חרוזים בצבעים שונים ובססגוניות משגעת מעניקים אופי, נוכחות ועניין לתכשיט. אפשר למצוא חרוזים בשלל גדלים וממגוון חומרים. פופולאריים במיוחד הם חרוזי אקריל המופיעים בשלל צורות ואלמנטים מפרפרים דרך פרחים ועד לבבות, מעוינים ועוד וזמינים בשלל צבעים מאדום דרך טורקיז ועד צהוב. המשקל שלהם קליל כך שנוח ונעים הן לעבוד עמם והן לענוד אותם ואל תתנו למשקל הקל להטעות אתכם, כי העמידות שלהם גבוהה להפליא וקשה מאוד לשרוט או לשבור אותם. הם גם לא נשחקים בקלות ונראים נפלא גם כעבור תקופה ארוכה, גם אם הם נעשו בסדנאות בת מצווה
חרוזי קריסטל הם סוג נוסף של חרוזים אהובים המגיעים במגוון של סגנונות, גוונים וצורות בין אם חרוזים פחוסים או בצורת דמעה ועוד אפשרויות מיוחדות שניתן לשלב בתכשיט. יש קריסטלים שקופים או אטומים – הבחירה כולה שלכם בתהליך היצירה.
בבחירת החומרים חשבו תמיד על החיבור ההרמוני בין החרוזים לשרשרת הבסיס ועל השילוב בין החרוזים בינם עם עצמם. חשבו על שילובים בין גוונים כמו בהיר וכהה או טונים שונים של בהיר, אלמנטים גיאומטריים ואלמנטים אחרים אופנתיים לפי הטרנדים או הסגנון האהוב – רטרו, מודרני, כפרי וכן לשלב בין צבע כהה לצד חרוזים בהירים או חרוזים בציפוי זהב שמוסיפים טוויסט אצילי ואלגנטי יחד עם קריסטל או אבן בצבע דומיננטי. חשבו גם על שילוב צבע החרוזים עם הבגדים. כל שרשרת יכולה להקפיץ את המראה כך שהחרוזים יתכתבו עם הגוון שבולט בחולצה או בשמלה או להפך – יהיו בגוון נגדי ויודגשו על הרקע.

סוד הקסם של עיצוב התכשיט

בניגוד לסברה הרווחת, יצירת ועיצוב תכשיטים היא תהליך שאפשר ללמוד ומומחיות נרכשת. כל שצריך זה את ההכוונה המתאימה כפי שתקבלו בסדנה והדרכה כיצד לבחור את האלמנטים והחומרים וליצור תכשיט כמו שרשרת, צמיד או זוג עגילים שייראו נהדר ויקצרו מחמאות ותיהנו לשחזר את ההצלחה שלכם שוב ושוב ולהפתיע את כולם בפריטים מעוצבים שיצרתם בעצמכם כל פעם מחדש!

להזמנת סדנת תכשיטים - דברי איתי

אוריה לוי

אוריה לוי

מפעילת סדנאות תכשיטים והבעלים של אמנות מתגלגלת. מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לעבודה בידיים, ליצירה ואומנות.