אך אנחנו יכולות לגוון וליצור תכשיטים חדשים לבד?

סדנת תכשיטים ערכית לבת מצווה

תכשיטים משדרגים כל הופעה ואנחנו נהנות לענוד תכשיטים שונים להשגת לוק מעניין ומיוחד, לפי סגנון הלבוש, אופי האירוע ואפילו מצב הרוח. רבות מאתנו מעוניינות להתחבר לצד היצירתי שבנו ולעצב בעצמנו את התכשיטים שנענוד או לפחות ליצור סטיילינג מנצח על ידי שילובים מרעננים שירגשו אותנו שוב ושוב.
כיצד ניתן לעצב תכשיטים? היכן רוכשים את חומרי הגלם ואיך אפשר על ידי תמיד בסיס וחרוזים נלווים להמציא את המראה כל פעם מחדש. לפניכן מספר רעיונות כיצד ניתן לעשות זאת בדרך הטובה ביותר:

סדנת עיצוב תכשיטים – DIY בהתאמה אישית
מחפשות חוויה בלתי נשכחת בה תלמדו כיצד ליצור תכשיטים? סדנה לאירוע מיוחד כמו יום הולדת, בת מצווה או פשוט גיבוש עם החברות יכולה לענות על מבוקשכן.
ללמוד ממעצבת תכשיטים בפועל איך רעיון הופך לדגם ססגוני באמצעות שילוב של חרוזי עץ, אקריל, חרוזים בציפוי זהב ועוד. שרשראות אתניות, רטרו, בטאץ' עכשווי ועוד. הזדמנות מענגת לגלות את כל הסודות בהפיכת קונספט לשרשרת שתאהבו להתקשט עמה ואפילו לעצב לחברות ובנות משפחה ולהעניק מתנה נפלאה – עגילים, צמידים אישיים וכדומה.
ברגע שיש לכן את הידע והכלים תוכלו לשחזר את ההצלחה ולעצב תכשיטים תוצרת עצמית ובהתאמה אישית.
תוכלו להשיק את ההכרות שלכם עם עולם עיצוב התכשיטים בסדנת מתחילים ולעבור לסדנת מתקדמים, לצבור ידע וניסיון ולהשתכלל עם הזמן עד יצירת אוסף תכשיטים ואפילו מכירת תכשיטים אונליין בארץ ובחו"ל או עיסוק בתחום כתחביב. אין גאווה גדולה מלענוד תכשיטים שעצבתן במו ידיכן! היכונו לקטוף מחמאות. 

החומרים המבוקשים לתכשיטים
על מנת לעצב תכשיטים מעבר לקבלת השראה בפינטרסט, אטסי או כלים בסדנאות מיוחדות, חשוב להצטייד בחומרים הנכונים. החליטו מאילו חומרי גלם תרצו ליצור ולעצב את התכשיטים פרי ידיכן: חרוזים גדולים או קטנים, אקריל, עץ אותנטי, ציפוי זהב, חרוזי כסף, חרוזי אבן ואבני חן, קריסטלים, חרוזים דמוי פנינה וכמובן לולאות וסוגרי יציקות, חוטים ועוד אביזרים בהתאם לתכשיטים הנכספים ואמצעי עזר כמו פלאייר, משטח עבודה לחריזה, מגשים עם חלוקה לפי סוגי החרוזים ועוד.
אפשר לבחור את החרוזים והאביזרים הנדרשים ברגע שמחליטים על סוג התכשיט (שרשרת, טבעת, צמיד) ושיטת העבודה. שימו לב שיש לכן מספיק חומר לאורך התכשיט וגם לביצוע תיקונים.
ניתן גם לפרק תכשיטים ישנים שכבר אבדו מהטרנדיות שלהם ומהווים בסיס ליצירת תכשיטים מחודשים באדפטציה האישית שלכם כולל תכשיטים שעברו בירושה במשפחה מתקופות חיים שונות. 

חיבורים ושילובים שעושים הבדל גדול
רכשתן תכשיט ולפתע מתחשק לכן טוויסט שונה? להוסיף נגיעה של צבע? אולי אלמנט ברוח התקופה שיתכתב עם הבגדים, הלוקיישן והעונתיות? לא בכל תכשיט זה אפשרי, אבל הבשורות הטובות שיש מותגים שכן מעניקים את היכולת ליצור תכשיט חדש על בסיס התכשיט הקיים.
רשת חנויות תכשיטים לנשים והמותג פנדורה, למשל, מציע לכן צמידי בסיס שעליהם ניתן להלביש צ'ארמס ותליונים שמשנים לחלוטין את המראה ומאפשרים לגוון אותו בכל הזדמנות ולפי החשק. היופי הוא שהצמידים הייחודיים של המותג מעניקים את הזכות ליוצרת להשחיל את הצ'ארמס על פי הסדר לפי רצונה, לשחק עם שילובי התליונים לאורך הצמיד כשהמבחר מסחרר וכל שצריך זה רק לבחור. מהכוכבים האהובים של סרטי דיסני דרך בעלי חיים, לבבות מנצנצים ועד קליפסים בעלי טקסטורות מפתיעות כגון מרקם נחש ואפילו תליונים הנושאים את סמל השעון, פלמינגו, חמסה ועוד סמלים אייקוניים שיכבשו לכן את הלב.
הצמידים עצמם עשויים מחומרים איכותיים כמו זהב או כסף סטרלינג ומגיעים עם מנגנון הברגה המאפשר להרכיב את הצ'ארמס בקלות ולשמור על החרוז במקום שבו החלטתן שהוא ימוקם. 

להזמנת סדנת תכשיטים - דברי איתי

אוריה לוי

אוריה לוי

מפעילת סדנאות תכשיטים והבעלים של אמנות מתגלגלת. מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לעבודה בידיים, ליצירה ואומנות.